Aanbod

 

overzicht van de lessen vanaf 1 september 2021, de lessen duren 60 min.

Maandag 19.00 uur: Pilatesmat

Maandag 20.00 uur: Hatha yoga , vanaf 22 november Pilatesmat

Dinsdag 20.00: Pilatesmat 

Woensdag 9.00 uur: Pilatesmat 

Woensdag 10.15: Cardio workout

Woensdag 19.00: zwangerschapspilates

Woensdag 20.00: Pilatesmat, vanaf 24 november Hatha Yoga

Donderdag 19.00: pilates voor mannen

Donderdag 20.00: pilates Rugfit

Vrijdagochtend 9.00 uur: Pilatesmat

zaterdagochtend 9.30: Pilatesmat

Pilatesnl werkt met het aanmeldsysysteem van Eversports, waarmee u  zich online kunt aanmelden voor cursussen, abonnementen en workshops, maar u ook aan- en af kunt melden voor de lessen.  Zijn er problemen met het aanmelden, neem dan contact op met : info@pilatesnl.nl 

De Lessen: 

  1. Pilatesmatlessen (intermediate)
  2. Pilates voor beginners
  3. Pilates Rugfit
  4. Hatha Yoga
  5. Zwangerschapspilates 

Bij het tabblad cursussen in de werkbalk, vind je een uitleg van alle curussen die Pilatesnl aanbiedt.

 

Zwangerschapspilates (in samenwerking met de zorgboog)  

Bij zwangerschapspilates gaan we op een rustige, gecontroleerde manier in beweging om het lichaam sterk te houden tijdens de zwangeschap, en rustig aan voor te bereiden op de bevalling. Je leert hoe je de spiergroepen kunt trainen die tijdens je bevalling belangrijk zijn en er weer voor zorgen dat je na de bevalling weer sneller op de been bent.
Tijdens de lessen wordt er rekening gehouden met klachten rond de zwangerschap, maar ook hoe je kunt voorkomen dat er klachten ontstaan.

 

Om de aandacht te geven die iedereen verdient zal de groep niet groter dan 10 personen zijn en is er altijd ruimte voor vragen over de zwangerschap, de bevalling en postpartum. Met zelf drie kinderen en drie bevallingen achter de rug, kan ik er over meepraten😉

 

Hatha Yoga

Hatha Yoga is een vorm van Yoga waarbij de yogahoudingen en variates zorgvuldig worden opgebouwd en je bewust contact maakt met je lichaam, maar ook met je gevoel en je bewustzijn. De adem wordt gebruikt om de bewegingen te begeleiden en je aandacht te bundelen. Je aandacht gaat naar binnen, naar jezelf. Je wordt je bewust van wie je werkelijk bent. Een hathayogales bevat staande, zittende en liggende houdingen. Alle bewegingsmogelijkheden van wervelkolom en gewrichten komen aan bod. De oefeningen kunnen aangepast worden aan ieders mogelijkheden. Je gaat zelf op zoek naar wat voor jou de juiste evenwicht is tussen ontspanning en kracht. Ontpannings-  en meditatie oefeningen zijn onderdeel van de les,