Pilateslessen

Pilatesmat

Pilatesmat is een body en mindles waarbij we door het aanspreken van je Powerhouse, namelijk je buik- rug- en bekkenbodemspieren en het gebruik van de juiste manier van ademen, werken aan het sterker maken van je spieren, het mobiliseren van je gewrichten en het versoepelen van je spierfascia. 

De les bestaat uit staande, zittende en liggende oefeningen die met aandacht op een gecontroleerde manier uitgevoerd worden. Coordinatie en balans komen hierbij ook aan bod. 

Deze les is geschikt voor iedereen, maar uitermate geschikt voor mensen met hypermobiliteit en slappe spieren. 

 

Pilatesflex

Pilatesflex is een heerlijke les waarbij we werken aan het mobiliseren van de gewichten, en het soepeler maken van de spieren. Versterking van de spieren komt hierbij minder aan bod. Veel oefeningen uit de yoga en pilates worden gecombineerd met een juiste manier van ademen. Dit samen zorgt voor een opgeruimd hoofd en een flexibel lichaam. 

Deze les is met name geschikt voor mensen waarbij de spieren stijf en stram aanvoelen en die weinig bewegingsruimte hebben in de rug, schouders en heupen. 

Pilates Rugfit

Pilates rugfit een les welke erg veel op pilatesmat lijkt, echter is er in deze les nog meer aandacht voor het versterken van de rug- en buikspieren en het mobiliseren van de wervelkolom. Ook hierbij is adem de dragende kracht, omdat adem zorgt voor ruimte en aandacht, waardoor oefeningen intenser en efficienter worden.

‘You’re only as young as your spine’ is een bekende uitspraak van Joseph Pilates, waarmee hij aanduidt dat een flexibele wervelkolom je jong en sterk houdt.

Deze les is geschikt wanneer je je rug ter reventie sterk wilt houdene of wanneer je last hebt van rugklachten.

 

zwangerschaps

pilates

Bij zwangerschapspilates is de basis het versterken van het lichaam tijdens de zwangerschap. Juist het weker worden van de gewrichten is een bijkomstigheid tijdens de zwangerschap waardoor er veel bekkenproblemen ontstaan en er veel last ontstaat in de onderrug. Het sterker maken van dit gebied is daarom juist belangrijk. Ook is er aandacht voor adem en ontspanning, iets wat heel belangrijk is als aanstaande moeder, maar wat vaak vergeten wordt. De les heeft een rustige opbouw en er is ook altijd ruimte voor het uitwisselen van ervaringen, wat als zwangere vrouw ook heel prettig is.