Nieuw!!!!

Yin Yoga

Yogalates

Bekken en bekkenbodem

rug, nek en bekkenklachten

Yin yoga brengt ontspanning, ruimte, flexibiliteit en verstilling, zowel mentaal als fysiek. Bij yin yoga ben je aan het werk met je gewrichten en het bindweefsel. Spieren mogen zo goed als kan ontspannen. Yin yoga laat je energie stromen en heft blokkades op. Yin yoga is voor iedereen, ongeacht je leeftijd, ervaring of conditie.

In de 5-weekse cursus maak je kennis met de belangrijkste aspecten van Yin yoga zodat je na de cursus weet wat Yin yoga jou kan bieden, na 5 weken zit je nergens aan vast en kies jij of je de les wilt blijven volgen.

 

datum: 17, 23, 31 mei en 7 en 14 juni

kosten: 47.50

link:

https://www.eversports.nl/widget/w/bppckk?event=410101&type=course

 

 

 

 

 

 

Yogalates is een trainingsmethode voor iedereen. Yogalates combineert het beste van Yoga & Pilates in 1 les. De dynamische pilatesoefeningen worden afgewisseld met de staande en zittende houdingen uit de yoga die gepaard gaan met een bewuste ademhaling. Deze les is geschikt voor iedereen, jong & oud en biedt meerdere opties om het rustiger of zwaarder te maken. Je haalt uit de les wat je nodig hebt.

Yogalates is een gestandariseerde les, waarbij de muziek de les ondersteund. Ieder nummer heeft zijn eigen choreografie, dus je zult steeds meer in de flow van de les komen.

We werken in de Yogalates  aan kracht (pilates) en souplesse (yoga). Maar er is ook aandacht voor ontspanning, zowel aan het begin als aan het eind van de les. Door yogalates neemt het lichaamsbewustzijn toe en kun je een soepeler, sterker en energieker lichaam ervaren…

 

 

 

 

 

De bekkenbodemspier is bij veel vrouwen een pobleem. Of hij is te gespannen, niet sterk genoeg, of er is totaal geen controle over. Vrouwen hebben na de bevalling vaak last van een verzwakt bekkenbodem, door de druk van de baby tijdens de zwangerschap en de de bevalling. Hierdoor verslapt de spier, waardoor de controle kwijt is, met als gevolg dat er vaak urineverlies, verzakkingen of andere klachten zijn.  Dit herstelt zich niet altijd automatisch.  Maar ook zonder zwangerschap kunnen er klachten aan het bekkenbodem zijn. Een te gespannen bekkenbodemspier kan veel vervelende gevolgen hebben.

In de cursus bekkenbodemfit werken we in 6 weken tijd aan het verbeteren van de controle over, en het sterker maken van de bekkenbodemspieren. Daarnaast zullen de buik- en rugspieren ook meegenomen worden in deze training, omdat deze spieren samen je corespieren vormen, die zorgen voor controle en kracht bij de oefeningen.

Deze cursus is geschikt voor vrouwen die net bevallen zijn, en weer rustig terug in vorm willen komen, als voor vrouwen die al langer klachten aan het bekkenbodem hebben.

Start:

2 april

tijd: 11.15 – 12.15

4 zaterdagen

kosten: 42,50

link:

https://www.eversports.nl/widget/w/bppckk?event=400975&type=course

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veel mensen hebben tegenwoordig last van rug- en bekkenklachten. Daar deze met elkaar verbonden zijn, is het niet altijd duidelijk waar de oorzaak van de klacht nu zit, komt de pijn in je rug door een scheefstand in het bekken, of andersom, of komt de pijn in je nek vanuit de wervelkolom of door een verkeerde houding, of is er een hele andere oorzaak.

Veel klachten in het lichaam zijn namelijk ook te relateren aan je leefstijl: je voeding, je werk, je beweegpatroon, de manier van omgaan met stress en je mindset.

Het is niet altijd alleen een fysieke oorzaak dus, zelden zelfs.

In de 6-weekse cursus nek, rug, en bekkenbodem gaan we dieper in op de oorzaak van veel klachten, leer je je lichaam beter kennen, werken we aan het sterker maken van de spieren, mobieler maken van je gewrichten, leer je hoe belangrijk de adem is en hoe de adem kan bijdragen aan het oplossen van je klachten, leer je je hoofd tot rust te brengen en stress te reduceren. 

 

Na de cursus ben je bewuster van jouw lichaam en beweegpatroon, bewuster van jouw belemmerende overtuigingen, en kun je de klachten in je lichaam op een andere manier benaderen en verminderen. 

 

Data: 

16, 23, 30 mei en 13 , 20  en 27 juni

Tijd: 19.00- 20.00

Kosten: 69,50 euro

mel je aan via de link:

https://www.eversports.nl/widget/w/bppckk?event=410264&type=course

 

 

Pilates Beginnerscursus

 

 

Wil je graag weten wat Pilates is, maar wil je niet meteen aan een abonnement vastzitten,  of wil je juist eerst heel goed de basis van Pilates  leren voordat je gaat starten in een groep, of doe je al Pilates, maar merk je dat  de les te snel gaat, en je de basis nog niet helemaal beheerst, dan is dit de perfecte cursus voor jou!

 

In 5 weken gaan we terug naar de basis.
In les 1 werken we aan je basishouding, les 2 komen de ademhalingstechnieken aan bod, en in les 3, 4 en 5 introduceer en behandelen we 12 belangrijke pilatesoefeningen, die je na deze cursus perfect kunt uitvoeren. Dit is ook prettig wanneer je over wilt stappen naar een groepstraining, dan heb je al een voorsprong en haal je veel meer uit je les dan wanneer je zonder basis een training instapt.

 

 

 

Pilates Rugfitcursus

 

Veel mensen hebben tegenwoordig last van rugklachten, zo’n 90% van de Nederlandse bevolking.

Hoe dit komt, dit heeft alles met onze leefstijl te maken.

Wat we bij Pilates Rugfit doen is je rug weer flexibel maken. Waarbij we vanuit de kern beginnen. De kern is je wervelkolom, deze gaan we mobiliseren. Daarna werken we aan het losmaken van het diepe spierbindweefsel, en we eindigen met het oppervlakkige weefsel. Door je wervelkolom te mobiliseren, ruimte te maken tussen de wervels, je bindweefsel los te maken, en je spieren te verlengen, wordt je rug flexibeler. Wanneer we gewerkt hebben aan de flexibiliteit van de rug, gaan we over op het sterker maken van de rug en buikspieren. Sterke spieren ondersteunen de rug. Zo kun je klachten verminderen of voorkomen.

 

 

Pilates Flex

 

Een mobiel en flexibel lichaam is vaak een klachtenvrij lichaam. Daarnaast is het zo dat sportprestaties verbetert worden, wanneer je lijf een groter bereik heeft. Daarom biedt Pilatesnl ook flexibiliteitscursussen aan.

Waar werken we aan in de flexibiliteitscursus?

Wanneer je gewrichten vastzitten, kun je nog zoveel op je spieren gaan werken, maar die komen niet losser of worden langer wanneer je niet bij de kern begint. Je kunt je spieren namelijk niet verlengen wanneer je gewrichten niet mobiel zijn. Dus eigenlijk is het belangrijk om eerst te zorgen dat die mobieler worden, dat wil zeggen dat ze makkelijker bewegen. Daarom start je bij de cursus ook altijd met het losmaken van de gewrichten en je diepe bindweefsel. Dit doe je door ruimte te maken tussen je wervels, en in je schouder- en heupgewricht. Pas wanneer daar ruimte is, ga je verder naar buiten werken, door je bindweefsel los te maken waarin ook je spieren zitten.

data:

18, 25 me en 1 en 8juni

tijd: 20.00 uur

kosten: 42.50

link:

https://www.eversports.nl/widget/w/bppckk?event=410098&type=course

 

 

 

 

 

 

 

 

Power Pilates 

Pilates, maar dan een tikkeltje pittiger en sneller. Deze 4-weekse cursus laat je kennis maken met weer een nieuwe vorm van Pilates, Power Pilates. De les is op de beat en lyrics van de muziek, waardoor je in een heerlijke flow komt. Daarnaast is de les up tempo, waardoor je ook werkt aan je conditie. Om mee te doen is het handig om al wat ervaring met pilates te hebben, omdat er vanuit gegaan wordt dat de basisoefeningen en de ademhaling beheerst wordt. Echter zal in deze les niet alle oefeningen op het tempo van je ademhaling gaan, maar is het wel belangrijk om te weten waar je de kracht van de oefenigen vandaan moet halen.

Dus kortom: lekkere muziek, pitiige oefeningen, spierkracht, lenigheid en conditie in een!!!! Een super leuke nieuwe uitdaging!